نتایج فال قسمت دوم :)) :: رادیو بلاگیها

رادیو بلاگیها

اولین رادیوی اینترنتی وبلاگستان
رادیو بلاگیها

این وبلاگ قراره یک رادیوی مجازی باشه برای ارائه ی نوشته های ارزشمند شما در قالب فایل های صوتی، تا بازم بتونیم حال و هوای شیرین وبلاگستان رو بچشیم ، میخوایم با صدامون ثبت کنیم، صدای من، صدای شما، صدای همه کسایی که عضوی از این خانواده ی دوست داشتنی اند.
به جمع ما خوش اومدید.

نتایج فال قسمت دوم :))

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۰۲ ب.ظ

11. آنشرلی

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! بدان و آگاه باش از آنجا که شما دستی در برگزاری مسابقات گویندگی در سطح کشوری دارید، حافظ شما را به چالش خواندن غزل‌های سخت دعوت کرده. وگرنه دلیلی نداشت این‌چنین غزلی نصیبتان شود. در ضمن در بیت سوم جناب حافظ به نکته‌ای ظریف اشاره می‌کند و آن این است که شما تا لنگ ظهر می‌خوابید. نچ نچ نچ. 


12. محبوبه شب

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! آن‌چه مشخص است شما از همان دوران مدرسه عاشق نمره‌ی بیست بوده‌اید و به همین دلیل هم غزل بیستم نصیب‌تان شده. و گویا در ماه رمضان نذری داشته‌اید که در دلتان مانده و همچنان دنبال آن هستید. بدانید که باید به طور غیرمستقیم تف تو ریایی گفته و نذر خویش ادا کنید تا باشد که به مقصود خویش برسید.


13. پری دریایی

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:
ای صاحب فال! این دو نصیحت را از جناب شیخ بشنو و بهانه مگیر. یک آن‌که شب‌ها در مصرف برق صرفه‌جویی نمونده و برق‌های اضافی را خاموش نمایید. و دو این‌که در مصرف قرص مسکن نیز صرفه جویی کنید، که مضر است و باعث می‌شود تصور کنید باد با  شما حرف می‌زند و بهتان پیام می‌دهد که یاروم میایه دلدارم میایه و وقتی نگاهتان به چمن می‌افتد یاد آشنایی می‌افتید. 


14. وجوج جیم

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! آن‌چه از بیت اول این غزل برمی‌آید این‌که حافظ نیز چون شما عاشق ته‌دیگ سیب‌زمینی است. ولی خب این بار ته دیگش سوخته و به همین خاطر غمگین است. ولی سوء تفاهم نشود منظور از خنگ در بیت بعد فحش نبوده و خنگ در گذشته معنای اسب سفید داشته. است. و بدان اگر در فصل پاییز سرماخوردی بهترین دارو همان بخور چمن است. مانند صبا چمن ها را بچین و بخور بده باشد که زودتر خوب گردی.


15. هانیه شالباف

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای دوست عزیز! بدان که در بازار طلافروشان معرفت جایی ندارد. پس اگر قصد فروش جواهرآلات خود را داری، خوب تحقیق کن و پیش خریدار دیگری برو که کلاه سرت نرود. در ضمن در این زمانه اگر یارت بی‌وفایی کرد غمت نباشد و یار دیگر برگزین. و یا آنکه یار دیگر بر نگزین و این قدر به پای یار اول بنشین تا موهایت چون دندان مصنوعی سفید شود. (بین مفسران سر این تعبیر اختلاف است!) نکته‌ی مهم‌تر آن‌که رازهایت را به دنان بگیر و برملا مکن که رازی که بر ملا شود قطعاً راز نیست.


16. خانم انار

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! سفری دراز در پیش داری و به‌زودی به بغداد خواهی رفت و بعد از طریق بغداد به تبریز سفر می‌کنی. ولی برای بعدش برنامه ای نداری. چه بسا به سفر قطر کردی. ولی آنکال باش که حافظ در ادامه، آدرس شهرهای بعدی را به دستت برساند. فقط حواست باشد محتسب بسیار تیز است. و اگر مثلاً خواستی آب پرتقال بخوری آن را در آستینت پنهان کن که محتسب متوجهش نشود. 


17. فرشته

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! با این‌که هم‌شهری یکی از اعضای تیم رادیو هستی، ولیکن به‌دلیل آمدن این شعر در کتب درسی ادبیات دوران متوسطه، مفسرین رادیو شرح این غزل را به دبیر ادبیات همان مقطع واگذار می نماید. بروید بگردید دبیر خود را پیدا کنید. دستش را ببوسید و شرح فال خویش را دریافت کنید. 


18. روگا

لینک شهر

تفسیر نیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! ما نیز چون حافظ در حیرت مانده ایم. و هر طرفی که برای تفسیر این غزل اقدام می کنیم باز در حیرت می مانیم. خود بیا اعتراف کن ببینیم چی نیت کردی که هم حافظ در حیرت فرو رفته. هم مفسرین رادیو از صبح سیامک انصاری‌طور خیره شده‌اند به مانیتورهاشان و حیرت زده آن را نگاه می‌کنند.  در کل چقدر حیرت‌انگیزی، ای صاحب فال.


19. ف شین

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! بدان و آگاه باش... وایسا اول تکلیف این رو روشن کنیم! ای صاحب فال! حافظ رو انداختی تو شراب؟ خب چرا؟ مگه چه کار کرده بود بنده خدا؟ این که از دیروز تا حالا یه سره داره براتون فال می‌گیره. سرش تو کار خودشه. هیچیم نمی‌گه. چرا اذیتش می‌کنی؟ گیرم که در جواب فال‌های قبلی مثلاً گفته باشه مگو دیگر که حافظ نکته دانست. دیگه انداختنش توی شراب کار درستی نبود. خدارو خوش نمیاد خواهر من. 


20. فافا

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! جمشید نامی در فال شما هست که ما تعبیرش را نمی دانیم. طبیعتاً شما که نیت کرده‌ای بهتر جمشید خان را باید بشناسی. گویا این جمشید نام پدری هم دارد که دهقان است و به کاری که جمشید می کند اصلاً راضی نیست. 

نکته‌ی دیگر آن که گویا شیخ مواد سنتی را با صنعتی مخلوط کرده و زده بر بدن وگرنه با هیچ عقل سلیمی بلبل نمی تواند درس معنوی بخواند.

  • رادیوبلاگی‌ها ‌‌

نظرات (۹)

  • مترسک ‌‌
  • عالی بودن :))
    پاسخ:
    :)))
    دستتون درد نکنه :))
    من برم دنبال دبیرم:))
    پاسخ:
    خواهش :)))
    به به  :))))  خسته نباشین ^______^  
    مرسی ^______^
    عالی بودن  :))
    والا صاحب فال نیز خود در حیرت مانده  :دی
    باشد که سرماخوردگی دست از سرمان بردارد و بتوانیم غزل را با صدای گوش خراش خود دکلمه کنیم  :دی
    پاسخ:
    باشد که باشد :)))
    یا قمر بنی هاشم O__O 
    آقا یکی بیاد اول بگه یه سری از کلمه‌های اینو چجوری میخونند بعد من بخونم براتون :/ 
    .
    کلی کلی تچکر ^___^ 
    پاسخ:
    از آقاگل بپرس :))))
    آخر اون لینکه ویس داره...
    کل موضوع راه انداختن فال و بچه هایی که شرکت کردن و نکردن یه طرف
    این تفسیر ها صد طرف:))
    پاسخ:
    بله دیگه ما اینیم :))))))
    ف شین خواهر من؟؟ خداییش خواهر من؟؟ این بنده خدا اصلا دختره؟؟
    من؟؟ رادیو؟؟ ف شین؟؟ خواهر؟؟ دیوار؟؟
    :))
    پاسخ:
    :))))))))
    از همین جا اعلام میدارم خواهر نیستم D:
    پاسخ:
    :)))))
    به نظر من این قضیه «هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان» بیشتر به شکم قلنبیده حافظ اشاره داشته و تاکید معشوقش بر داشتن سیکس پک!کسی چه میدونه؟شاید اون موقع ها هم مد بوده آقاهاشون اشتباه بزنن.این بوده که در فرایندی سخت از ته دیگ دوری گزیده و حالا از خداوند استدعای رو فرم شدن و تموم شدن رژیمش رو می کنه.
    آقا درست تفسیر کنید.ما خودمون این کاره ایم:))))
    پاسخ:
    اووووه فکرکنم باید بیاریمتون تو تیم خبر :))))
  • هانیه شالباف
  • خیلی خوب بود :))
    حس خوب شادی‌ش به خودتون برگرده ایشالا :)
    پاسخ:
    خیلی ممنون :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">