مسابقه، چالش و بازی به مناسبت روز سعدی :: رادیو بلاگیها

رادیو بلاگیها

اولین رادیوی اینترنتی وبلاگستان
رادیو بلاگیها

این وبلاگ قراره یک رادیوی مجازی باشه برای ارائه ی نوشته های ارزشمند شما در قالب فایل های صوتی، تا بازم بتونیم حال و هوای شیرین وبلاگستان رو بچشیم ، میخوایم با صدامون ثبت کنیم، صدای من، صدای شما، صدای همه کسایی که عضوی از این خانواده ی دوست داشتنی اند.
به جمع ما خوش اومدید.

مسابقه، چالش و بازی به مناسبت روز سعدی

شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ق.ظ
همراهان عزیز و دوست‌داشتنی رادیوبلاگی‌ها! سلام. اعیاد ماه شعبان مبارک.

یادتون میاد به‌مناسبت روز حافظ، با یه بهونه‌ی کوچیک اینجا براتون فال همراه چاشنی طنز گرفتیم؟ حالا می‌خوایم به‌مناسبت روز سعدی، یه بازی وبلاگی راه بندازیم، تا این‌بار همراه هم بریم سراغ غزلیات، گلستان و بوستان سعدی.

نحوه بازی:

بازی این‌جوریه که ما پونزده‌تا بیت از اشعار سعدی رو در قالب ایموجی یا همون شکلکای تلگرام شبیه‌سازی کردیم. این پونزده بیت به سه دسته‌ی پنج‌تاییِ بیت‌های آسون، بیت‌های متوسط و بیت‌های سخت تقسیم‌بندی شده. شما باید از روی شکلکا تشخیص بدین که کدوم بیت مد نظر ما بوده. و اون بیتا رو برای ما بنویسید. توجه داشته باشید که کامنتای این پست بدون تأیید نمایش داده میشه. پس مشورت کردن و تبادل نظر داخل کامنتا کاملاً آزاده. ولی اگه کسی خواست جواب نهایی رو برامون بفرسته، حتماً تیک پیام خصوصی رو بزنه. و اما قوانین بازی.

قوانین بازی از این قراره:

۱. جواب درست به هر کدوم از ابیات ساده یک امتیاز، ابیات متوسط دو امتیاز و ابیات سخت چهار امتیاز داره. اینم بگم که بیتا درهمه. ممکنه یک ساده باشه، دو سخت، سه دوباره آسون.
همچنین یکی از ابیات سخت، که نسبت به بقیه سخت‌تره، به‌عنوان بیت طلایی در نظر گرفته شده و هشت امتیاز داره!(گفتن نگو! ولی بین خودمون بمونه. بیت دوازده!)

۲. البته امتیاز کامل بیت‌های متوسط و سخت فقط به ده نفر اولی که بتونن جواب درست رو بگن، داده می‌شه؛ و از نفر یازدهم به بعد، امتیاز این بیت‌ها براشون نصف حساب می‌شه. یعنی بیت‌های متوسط یک امتیاز و بیت‌های سخت دو امتیازی می‌شن.

 ۳. برای اینکه بازی جذاب‌تر بشه و بدونین چطوری این بیتا شبیه‌سازی شدن؛ یه بیت رو هم در نظر گرفتیم تا شما با استفاده از ایموجی‌های تلگرام اون رو به تصویر بکشین. این بیت:

من آن نیم که حلال از حرام نشناسم
شراب با تو حلال است و آب بی تو حرام

طراحی این بیتم امتیاز ویژه‌ای داره. به پنج نفر که با نظر هیأت داوران بهترین طراحی رو داشته باشن، پنج امتیاز تعلق می‌گیره.

۴. به هرحال هر مسابقه‌ای زمانی داره. شماهم فقط تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۴ اردی‌بهشت برای شرکت توی مسابقه وقت دارین. نیازی هم نیست که حتماً همه ابیات رو حدس بزنید. اول از همه، شرکت در مسابقه و لذت بردن از اونه که مهمه. و بعد از اون برنده شدن و لذت بردن جایزه!

و اما جایزه!

قطعاً هر مسابقه‌ای بدون جایزه بی‌مزه است. نتایج بازی و امتیاز هر شرکت کننده رو بعد از شمارش امتیازا روز شنبه ۸ اردی‌بهشت منتشر می‌کنیم؛ و به نفر اول بازی به‌رسم یادبود یه دیوان غزلیات سعدی تقدیم می‌کنیم. 

ضمناً ما رادیوبلاگی‌های‌هیا(!) قصد داریم تا در یکی از روزهای بهاری نمایشگاه کتاب دور هم جمع شیم.(شما هم اگه بیاید قدمتون روی چشم ما.) اگر برنده‌ی این بازی هم بتونه بیاد، جایزه‌ش رو همونجا طی مراسمی تقدیمش می‌کنیم. در غیر این‌صورت اگر برنده شدید جایزه‌تون رو می‌تونید از طریق پست تحویل بگیرید. جزئیات بیش‌تر در مورد این دورهمی رو در پست اعلام نتایج خدمتتون عرض می‌کنیم.

سؤالات مسابقه:



به‌عنوان راهنمایی، و برای اینکه روال کار دستتون بیاد؛ جواب بیت اول رو براتون می‌نویسم:

همه آرام گرفتند و شب از نیمه گذشت 
آن‌چه در خواب نشد چشم من و پروین است

+وقت مسابقه تموم شد. منتظر اعلام نتایج و فرد برنده‌ باشید :)
  • رادیوبلاگی‌ها ‌‌

روز سعدی

مسابقات

نظرات (۳۲)

جالبه...اگه گفتین این کدومه؟ :))
در رفتن جان از بدن گویند هر نوعی سخن من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود...
بیت3:

اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب / گر ذوق نیست تورا کژطبع جانوری
تیک خصوصی یادم رفت
بهتره کامنتا نیاز به تایید داشته باشن تا بازی جذابیتش رو از دست نده :|
@ربه کا
@شیکپوش (^_^)
هر تعدادی که می‌تونین رو حدس بزنین و بعد در نهایت همه رو با هم به صورت خصوصی بفرستید. نه تک به تک :)

  • آرزوهای نجیب (:
  • خیلی سخته که :| 
  • آرزوهای نجیب (:
  • اشتر به شعر عرب درحالتست و طرب
    گر ذوق نیست تو را کژدم جانوری 

    بیت سوم
    خیلی باحاله ^_^
    بچه‌ها بیاید یه تقلب یادتون بدم :دی
    من همیشه اینا رو از گنجور جواب می‌دادم و می‌دم :)) ینی یکی از کلماتو اونجا می‌نویسم ببینم چه ابیاتی هست که این کلمه توش هست. مثلاً برای بیت نهم «سعدی به»ای که توش لب و بوسه باشه رو جست‌وجو کردم و این اومد: سعدی به بوسه‌ای ز لبت میهمان توست
    ولیکن اینجا این ترفند جواب نداد :( ولی خب هر موقع دیدین جواب میده از این تقلبا بکنین :))
    لینک گنجور:
    https://ganjoor.net/saadi/

    هیچ کدوم از ابیات مراد توش نبود؟ مراد من کو؟ :((
    ز حد بگذشت مشتاقی و صبر اندر غمت یارا
    به وصل خود دوایی کن دل دیوانهٔ ما را
    علاج درد مشتاقان طبیب عام نشناسد
    مگر لیلی کند درمان غم مجنون شیدا را
    گرت پروای غمگینان نخواهد بود و مسکینان
    نبایستی نمود اول به ما آن روی زیبا را
    چو بنمودی و بربودی ثبات از عقل و صبر از دل
    بباید چاره‌ای کردن کنون آن ناشکیبا را
    مرا سودای بت‌رویان نبودی پیش ازین در سر
    ولیکن تا تو را دیدم گزیدم راه سودا را
    مراد ما وصال تست از دنیا و از عقبی
    وگرنه بی‌شما قدری ندارد دین و دنیا را
    چنان مشتاقم ای دلبر به دیدارت که از دوری
    برآید از دلم آهی بسوزد هفت دریا را
    بیا تا یک زمان امروز خوش باشیم در خلوت
    که در عالم نمی‌داند کسی احوال فردا را
    سخن شیرین همی گویی به رغم دشمنان سعدی
    ولی بیمار استسقا چه داند ذوق حلوا را؟
    مصرع دوم بیت۱۳ ناقصه:/
    @شباهنگ

    کارای بدبد یاد بچه‌های مردم نده. عه... 

    بیت پانزدهم

    تا دکتر نیاد به سوالات من پاسخ مردانه نده، یارو نرود از دلم :/
    مثل دکتر بنگر به درِ کائنات، که ورود ممنوع بزنه دم در قلبش

    ینی می‌گه هرکی از در اومد عاشقش نشو زارپ. مثل یه خانم دکتر متشخص بشین سر جات. 
    بچه‌ها وقتی که مطمئنید حدستون درسته، پیامتون رو خصوصی بفرستید.
    قشنگ برگه‌هاتونو پوشش بدید بابا. 
    بچه‌زرنگا زمونِ ما چنبره می‌زدن رو برگه‌هاشون، چرا چنین سخاوتمندانه پاسخ‌های درستتون ره در اختیار عموم می‌ذارید؟ :/
    @حنا
    آدم یاد مراقبای مهربون میفته که وسط امتحان حال آدمو خوب می کردن*__*
    @حنا
    دکترش چرا آچار به دسته؟! :دی
    @nelii
    ابرازِ تواضع و تعظیم و اینا :))

    @اسی
    وه... راست می‌گی :|
    جای دکتر بنشانید مکانیک :|
    بیت دهم

    انصافانه نیست که تو بگیری بکپی من اینجوری خفت بکشم
    پروانه خانم باشم و جزغاله بشم و شمع شدی شعله شدی سوختی :/
    حنا
    بیت پانزدهم اصلا ربطی به طبیب و مکانیک نداره
    اون شکلک در واقع "تو" هست
    اگه خواستی بهم بگو کل بیت رو بهت بگم
    هر کی خواست بگه اصلا من همه رو می گم به جز چهارده! اینو نمیدونم |:
    اینقدر فکر کردم آخر دریافتم که بیت چهاردهم چیست!!
    دوستان احتمالا تو بعضی از نسخه ها توی مصرع اول بیت چهاردهم کلمه ی "عهد" هست ولی فکر می کنم اکثر نسخه ها کلمه ی "شرط" رو نوشته باشن!
    به این موضوع توجه بنمایید (:
    @مستور

    بخش غم‌انگیز قضیه اینه که من در جریانِ خلقتِ تک تک‌ِ اینا بودم و حتی به میزانِ سختی‌شون رای دادم. فی‌الواقع همه رو می‌دونم و نمی‌تونم تو مسابقه شرکت کنم، فلذا دارم شما رو هم به انحراف می‌کشونم که نتونید حدس بزنید دلم خوش شه :/

    ضمناً... برگه‌تو پوشش بده خانم. اگه در جریان تقلب قرار بگیریم رسانده و گیرنده ره دوسال از امتحان محروم خواهیم نومود. 
    چارچشمی حواسم به برگه‌ات هست -_-
    @حنا

    عه، اینجوریاست؟! عجبا... نکنید، نکنید که خدا منحرف کنندگان را دوست نمی دارد D:

    من که همه ی ابیات رو فرستادم و می دونم چین ولی خب طبق این گفته "توجه داشته باشید که کامنتای این پست بدون تأیید نمایش داده میشه. پس مشورت کردن و تبادل نظر داخل کامنتا کاملاً آزاده" خواستم راهنمایی کنم (:
    اما خب باشه چشم به کسی نمی گم ابیات رو
    خدا خیر بده بیان رو با قابلیت ادیتش!
    +شرمنده، حواسم نبود تیک خصوصی رو بزنم!
    بالاخره ۱۵ تاشوفرستادم😎😎

    یافتم یافتم:13 را یافتم! حالا یه کامنت کامل میفرستم

    شتر بهشعر عرب در حالتست و طرب 
    گر ذوق نیست تورا کژ طبع جانوری
    بسی تیر و دی ماه و اردیبهشت 
    براید که ما خاک باشیم و خشت


    چرا پاک کردی ..
    عه..
    جایزه بیت طلایی برا من شد؟
    ماها که نمیتونیم بیایم تهران چیکار کنیم خب
    پاسخ:
    اسم ، آدرس؟ :/
    شوخی کردم بپاکین گامنتا ی منو 
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • من فردا میان ترم دارم، نشستم شعر می یابم:|
    ولی دمتون گرم خیلی باحال بود:-)))
    خیلی لذت بخش بود دم همتون گرممممممممم
    هر چند برای جایزه نبود ولی کلی کیف کردیم
  • عاشق بارون ...
  • خیلی جالب بود. :)))
    یه پیشنهاد دارم که واسه کسی که برنده میشه علاوه بر کتاب توی یک برگه جداگونه روزی که دیدار دارید اعضای رادیو هرکسی اگر صاحب اون وبلاگ رو میشناسه یه چیزی واسش بنویسه و دیگران هم هرکدوم یه جمله بنویسن واسش۰به نظرم این خیلی جذابه :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی