نتایج فال قسمت آخر :)) :: رادیو بلاگیها

رادیو بلاگیها

اولین رادیوی اینترنتی وبلاگستان
رادیو بلاگیها

این وبلاگ قراره یک رادیوی مجازی باشه برای ارائه ی نوشته های ارزشمند شما در قالب فایل های صوتی، تا بازم بتونیم حال و هوای شیرین وبلاگستان رو بچشیم ، میخوایم با صدامون ثبت کنیم، صدای من، صدای شما، صدای همه کسایی که عضوی از این خانواده ی دوست داشتنی اند.
به جمع ما خوش اومدید.

نتایج فال قسمت آخر :))

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۵:۴۲ ب.ظ

31. آته 

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! شماهم گردتاگرد جهان رو گشتی معشوقی برگزیدی که مپرسا. آخه کسی که هم دروغ وعده باشه هم قتال وضع باشه هم رنگ آمیز باشه به نظر خودت گزینه مناسبیه؟ حالا درست که اگر در دیده مجنون نیشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی و اینا، ولی خب دلیل می‌شه؟ البته ما برا خودت می‌گیم اینا رو. به هر حال آمار طلاق رفته بالا. ضمناً اگر در هفته‌ی آینده جایی رفتی و به تو گلابی تعارف کردن بر ندار و آن را بر زمین بریز که خیر و صلاح تو در آن است.


32. آبینه

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای دوست عزیز! بدان که قصر امید و آرزو مثل منارجنبان اصفهان است. تا دست به آن می‌زنی حس می‌کنی که عن‌قریب است که فرو بریزد. پس زیاد به آرزوها دل نبند. این نصیحتی که ما گفتیمت همیشه به یاد داشته باش و هیچ وقت غم جهان مخور. زیرا که به این جهان اصلاً اعتباری نیست. و بدان آن وعده‌ای که در می‌خانه شنیدی، وعده‌ای بیش نبوده پس گول آن فرد را نخور. 


33. xavier viliam

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای دوست عزیز که پیشه‌ات جراحی است، گویا رفیقی داری که اسمش حسن است و روزها با حسن می روی کنار جویبار بساط می‌کنی و مرغ و ماهی‌ها را شکار می‌کنی و جراحی می‌کنی. بدان و آگاه باش این رسم کنکوری بودن نیست. و اگر کنکوری هستی بهتر است طریقه‌ی عرفا را پیشه کنی؛ خانه‌نشین شوی و سفت و سخت درس بخوانی، حتی در وقت بهار!


34. مریم

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! تا الان تو تنها وبلاگی هستی که از بلاگفا آمده و ما برایش فال می‌گیریم. به بلاگفاییان سلام برسان و بگو رادیو مال همه وبلاگ‌هاست. به ما سر بزنند. ای صاحب فال! شما چند وقتی‌ست بلاتکلیفید و نمی دانید باید چکار کنید. واقعیتش ظاهراً حافظ هم نمی‌داند باید چه کار کنید و در کنارش خب ما هم نمی‌دانیم باید چه بنویسیم. تنها نکته این‌که مواد غذایی مصرف کنید که حاوی مقادیر فراوانی روی و آهن باشد. و در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کنید. باشد که از بلاتکلیفی خلاص شوید. ما نیز برایتان دعا می‌کنیم.


35. دایی

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! از شمایلت پیداست این‌قدر که در صف انتظار ایستاده‌ای خسته شده‌ای. ما نیز خسته شده‌ایم. ولی جالب است که بدانی پشت سرت نیز همچنان صف طویلی وجود دارد. پس غمگین نباش که لااقل اگر اول نشده‌ای آخر هم نشدی. پس وبلاگ ما را هم‌چنان هم دوست بدار. و به دوستانت هم بگو که ما را دوست بدارند. و بدان که دوستان تو دوستان ما و دوستان ما دوستان شما هستند.


36. bahar alone

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! دوش به همراه لاله و نرگس و پیمان و صبا به منزل داوری رفته بودید و گویا مراسم جشن و پایکوبی به راه انداخته بوده اید که این امر باعث آشوب در شهر شده و همسایه‌های آقای داوری زنگ زده‌اند به پلیس. شما هم که همه دهه هشتادی بوده‌اید، دفترهای خویش به دست گرفته‌اید و گفته‌اید ما فقط آمده بودیم دور هم درس بخوانیم. و پلیس هم گفته بیایید برویم درسی نشانتان بدهم که روزی هزار بار توبه کنید.  حال سوال اینجاست حافظ این‌ها را با این همه جزئیات از کجا می‌داند؟ حدس ما این است که حافظ نیز خود در مجلس حاضر بوده. ولی چون سن و سالی از وی گذشته بوده کسی به او شک نکرده. و سریع از محل گریخته است.


37. مهردخت

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ژن شیرازیت حافظ در این غزل کاملاً نمایان است. و وی از شما می‌خواهد که مثل او عمل کنید. بنشینید بر کنار جوی و منتظر بمانید. مطمئن باشید اگر مرادی بخواهد بیاید خودش می‌آید. و نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید. همچنین حافظ پیشنهاد می‌کند درس و بحث را رها کرده و زندگی را به خوشی بگذرانید که در درس و بحث چیزی نیست. وگرنه ما الان این همه لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترای بیکار در سطح جامعه نداشتیم!


38. پسرک فضایی

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال! بدانید که فال شما و اسمارتیز هر دو یکسان است. ولی این هم از عجایب شیخناست. یک سخن را در جای متفاوت طوری می‌گوید که معنای متفاوتی داشته باشد. البته شاید چون شما از فضا می‌آیید همزاد اسمارتیز باشید؛ ولی در سیاره‌ای دیگر. این‌که آب حافظ هم با شما زیاد توی یک جوی نمی‌رود دلیلش هم شاید همین باشد که شما باید بگردید حافظ نسخه‌ی سیاره‌ی خودتان را بیابید. حافظی که ما داریم برای اهالی زمین کاربرد دارد. باری، آگاه باش که سیاره‌ی شما هرچه‌قدر هم که پیشرفته باشد، به گرد پای سیاره‌ی ما نمی‌رسد و کلاً فقط ما خوبیم. همینه که هست!


39. the emperor

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای امپراطورا! همانا حضرت حافظ نیز به خوبی فهمیده که شما چه مقامی دارید. و از همین رو مقام شما را چنین توصیف می‌کند که اگر آتشکده‌ی فارس خاموش شود و رودخانه‌ی دجله و فرات به کل خشک شود و باد بیاید و خرمن سوختگان را با خود ببرد، امپراطور ما هنوز در خواب باشد. باری بعد نیز می‌گوید ولی نصیحتی کنم شما را، بدان و اگاه باش که سعی عادی نتیجه‌ی عادی هم خواهد داشت. پس اگر مزد می‌طلبی باید کار کنی، حتی اگر امپراطور باشی.


40. آقای بنفش

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فالا، ای آقای بنفشا دوش آمدی و رخساره خویش را برافروخته بودی و وسط گروه به یک‌باره فریاد زده بودی که باز اینجا چه خبر است؟ چه می‌کنید؟ پس گفتیم فال می‌گیریم. رفیقا، مهربانا، مدیرا، حضرت حافظ هم می‌داند که دل ما تا کجاها سوخته. شش ماه است که حقوق عوامل رادیو را نداده‌ای. زن و بچه‌هایمان شب‌ها نان خشک و ماست می‌خورند.هر هشت ساعت یک‌‌بار کودکی را در کوچه می‌زنیم. و با سیلی صورت خویش سرخ نگه داشته‌ایم. امید است که به‌خاطر رسم عاشق‌کشی شرقیان هم که شده، زین پس نهانی نظری بر ما دل‌سوختگان و حقوق‌نگرفتگان رادیو کنی. عمرت به سفر قطر باد و تن من مباد و رادیو باد!


41. آقای ربات

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال، و ای ربات عزیز ما مفسرین بر این عقیده ایم که حافظ در شوخی رو با شما باز کرده وگرنه همه میدانند که انتظار عاقلی و فرزانگی از رباتان نباید داشت. همچنین بدان و آگاه باش که سفری در پیش داری. هرگاه از سفر بازگشتی به میخانه با بربط و پیمانه به میخانه میروی که در آنجا برادران ارشادگر گردن شما را گرفته و ارشاد خواهند  کرد. پس یا به سفر نرو یا بر نگرد یا اگر برگشتی چیز ترش نخور که خواهد پرید. 


42. فیلوسوفیا

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ی فلیلوسوفیای بلاگستان و ای صاحب فال بدان و آگاه باش که حضرت حافظ نیز چون ما از بسته شدن ناگهانی وبلاگت ناراحت است و نظرش این است که تا دیر نشده درخت دوستی را با دو دست خویش بنشانی و به پایش جوی آبی بکشانی تا اندک اندک درختت برگ و باری بیاورد. که این بهتر است. باری آدم که از آینده عالم خبر ندارد. هزار و یک گونه می چرخد و چه بسا شب های آینده حسرت این روزها را بخوری پس قدر این شب ها را به نیکی بدان.


43. واران

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال بدان و آگاه باش کمتر کسی است که فال‌های پایانی دیوان نسیب‌اش شود. پس این را به فال نیک بگیر و نصیحت حافظ را خوب بشنو که آینده خوبی در انتظار توست. اول اینکه قدر وقت خویش بدان. دوم اینکه اگر از همرهان خویش ملولی پس وارد دانشگاه شو و به جای کاردانی و کارشناسی کارشناسی ارشد بگیر. و البته نصایح دیگری نیز جناب حافظ دارد که ما به این خاطر که مصداق رواج بی‌حجابی است آن‌ها را ذکر نمی‌کنیم.

 

44. من مبهم

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال بدان و آگاه باش که در تمام عمر کوشیده‌ای که مبهم الملوکی باشی که کسی تو را شناسایی نکند. ولیکن گویا زیاد هم موفق نبوده‌ای و شما خود ببینید سری که سالک خدا هم به کسی نگفته اکنون باده فروش سر میدان از آن آگاه است. هویت وبلاگی که جای خود دارد. و زمانه ثابت کرده اصولاً دیر یا زود لو می‌رود. باری، بدان که از کارهای خوب در دنیا یکی دعا کردن است. پس همواره دعاگوی باش. و در بند این نباش که آیا دعایت برآورده می‌شود و یا نمی‌شود. شما سرت به کار خودت باشد. فرشتگان الهی اگر صلاح بدانند دعایت را می‌برند پیش حضرت حق و ایشان هم اگر صلاح دانست دستورات لازم را مبذول می‌دارد. باشد که پند گیرید.


45.یاسی گلی

لینک شعر

تفسیر تیم رادیوبلاگیها:

ای صاحب فال گلی به گوشه جمالت، رو و در اندک زمانی که باقیست همین امشب گره از زلفان یار باز کن که گویا همچون سیم هندزفری در هم گره خورده است. سپس بنشین و برایش قصه‌های دراز دراز بگوی و چون پاسی از شب گذشت همراه هم ان یکاد بخوانید و دعاهای دیگر نیز بخوانید و نماز شب نیز بخوانید که بسیار مفید است و ثواب اخروی دارد. و بدان که بین عاشق و معشوق فرق‌هاست. پس اگر خود معشوقی ناز کن و اگر عاشقی ناز معشوق بخر. و در پایان اگر کسی از شما طلب کار است همراه با انعامش زودتر به او باز دهید. باشد که خداوند یاری‌تان کناد.


چند تا از دوستان هم دیر رسیدن و فقط فالشونو میذاریم:

برای خورشید این شعر

برای حورا این شعر


بقیه قسمت هارو از دست ندین :)

قسمت اول| قسمت دوم| قسمت سوم


ما به وعدمون وفا کردیم، حالا نوبت شماست غزل هاتونو بخونین و تو وبلاگتون منتشر کنین و برای ما لینکشو کامنت بدین :)

  • رادیوبلاگی‌ها ‌‌

نظرات (۱۶)

  • آقاگل ‌‌
  • با تشکر ویژه از آقای بنفش :-)

    پاسخ:
    :))))))))))
  • محسن رحمانی
  • تشکر .
    پاسخ:
    :)
  • آقای ربات
  • خخخ
    متاسفانه من اصلا اهل سفر نیستم ! 
    فال مال کس دیگه ایی نبود ؟ 
    خط رو خط نشده !؟ نیت من چیز دیگه ایی بود ! 
    تازه لینک شعرتون هم خطای دیتابیس داد ! 
    پاسخ:
    عه :/ حافظ گفته والا ما نگفتیم
    لینک سالمه
    شاید سایتش شلوغه :/
  • فیلو سوفیا
  • فال من چی شد پس؟؟://
    پاسخ:
    آخر پست :)
  • فیلو سوفیا
  • دیدمش:))))))
    عمری باشه برمیگردم...الان باید قدر این شبا رو بدونم و به جای پستیدن بیشتر خر بزنم؛)

    ممنون:**

    پاسخ:
    بله :)
    خواهش 
    حسن(خخخخ)
    حافظ که ما رو نابود کرد...
    سپاس از این تفسیر پربار و اموزشی تیم شما^-^

    پاسخ:
    خواهش
    بازم شعری چیزی داشتی بده ما تفسیر کنیم :)))
    :((


    ':((

    ما به وعدمون وفا کردیم،


    :'((

    ؟!
    :|:(
    ممنون 
    پاسخ:
    ای وای جا انداختم
    انقد زیاد بودن که ندیدم
    اضافه شد :)
    سلام 
    با وجودی که مزه اش همون لحظه بود که با همه اعلام بشه 
    و بقول قدیمی ها : مزه اش الان از دهن افتاد ولی در کل ممنونم:)


    پاسخ:
    آماده بود متاسفانه من جا انداختم‌.‌..
    فال من نیست !
    پاسخ:
    گذاشتیم :)
  • پسرک فضایی
  • تفسیر فال من لنگه نداره :|
    له شدم اصن :دى
    همونجا که نیت کردم هم گفتم حافظ اعصاب نداره :دییییى
    اقا باور کنید ما هم از خودتونییم فقط یه ماسک زدیم اداى این فضایى هارو در میاریم :دى
    پاسخ:
    ما مفسران برگزیده ایم :)))
    بله باور مییییییییییییی کنییییییییییییییم :)))
  • پسرک فضایی
  • البته که الان دارم میخونمش همچین بدم نیستا :دى
    پاسخ:
    :)))))))))
  • پسرک فضایی
  • بفرمایید اینم وعده ما :)
    لینک
    پاسخ:
    ممنون :)
    ممنون :)
    بلاگفایی ها هم از شما تشکر دارن و خلاصه دم شما گرم(گل)

    پاسخ:
    خیلی ممنون از شما :)
    چه همه فعال شدن حالا:|
    همه تو دو روز اول تحویل دادن. بابا وایسید منم برسم :))

    خواستم بپرسم تا کی وقت داره؟
    پاسخ:
    وقت خاصی نعیین نکردیم
    هر وقت دوست داشتین :)
    مرسی کلی:)
    تا آخر این هفته احتمالا برسم آمادش کنم :)
    پاسخ:
    ممنون :)
    مرسی :) 
    حتما میزارمش تو وبم :)
    پاسخ:
    تشکر :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">